Judiths verhaal over vitaliteit, balans en werkgeluk binnen Moore MKW

Judith Damveld (36), senior manager marketing, communicatie en recruitment, deelt haar verhaal over vitaliteit, balans en werkgeluk binnen Moore MKW. Het campagnebeeld symboliseert het belang dat zowel zij voor zichzelf als Moore MKW voor werknemers hecht aan vitaliteit. “Als medewerkers binnen een organisatie vitaal zijn, komt dat niet alleen hun welzijn en persoonlijk geluk ten goede, maar óók – op meerdere vlakken – het succes van de organisatie.”

Judith Damveld marketing

In haar zeven jaar bij Moore MKW heeft Judith de organisatie zich zien ontwikkelen naar een plek waar vitaliteit en een goede werk-privébalans hoog in het vaandel staan.

“Moore MKW biedt faciliteiten aan zoals fruit op kantoor en een sportwebshop met een jaarlijks budget voor sportkleding en -accessoires. Daarnaast voorziet het ook in thuiswerkvoorzieningen, waaronder nieuwe verstelbare zit-stabureaus en bureaustoelen”, vertelt Judith.

Werkgeluk

Voor Judith zijn vitaliteit en een goede werk-privébalans cruciaal voor haar werkgeluk. Ze benadrukt dat Moore MKW haar de vrijheid geeft om werk en privé in evenwicht te houden: “Ik kan flexibel omgaan met mijn werktijden, waardoor ik de nodige aandacht aan zowel mijn gezinsleven als mijn werk kan besteden”, gaat Judith verder.

Het vertrouwen dat Moore MKW vanaf dag een in haar stelt, zorgt ervoor dat ze zich niet bezwaard voelt bij het opzoeken van deze balans. “Want dat blijft altijd nodig. Iedere fase in je leven vraagt een bepaalde vorm van flexibiliteit. Is er op de school van mijn kinderen een kerstdiner, alcoholvrije nieuwjaarsborrel of paasmarkt, dan wil ik daar bij zijn en werk ik ’s avonds bijvoorbeeld nog door.

Wil ik mijn kinderen van school ophalen of een keer aan het eind van de middag sporten, dan kan dat. Alles gebeurt in onderling vertrouwen. Die balans geeft me rust, zonder in te hoeven boeten aan zowel mijn moederschap als mijn werk. Erg fijn.”

Vrijheid en verantwoordelijkheid

Judith deelt voorbeelden van collega’s die op verschillende manieren invulling geven aan vitaliteit, zoals het volgen van tennislessen waardoor ze wat vroeger naar huis gaan, gezamenlijk deelnemen aan activiteiten tijdens de Nationale Vitaliteitsweek, met elkaar wandelen (tijdens de pauze) of een keer per maand een kantoorlunch.

“Moore MKW stimuleert het nemen van eigen verantwoordelijkheid en biedt ruimte voor individuele invulling, zolang de balans wordt behouden en het afgeleverde werk kwalitatief hoog blijft. Als je zelf de regie en je verantwoordelijkheid neemt, is er veel mogelijk. Mede met onze goede arbeidsvoorwaarden, zoals 30 vakantiedagen en een mooi salaris, krijg je de ruimte om naast je werk je leven flexibel in te richten.

Natuurlijk staat daartegenover dat Moore MKW ‘ownership’ verwacht en jij je werk en leven goed en verantwoord inricht.” Hierover zegt Judith tot slot: “Dat vertrouwen is heel belangrijk. Andersom geldt ook dat ik met vrijheid om kan gaan en – vanzelfsprekend – altijd naar eer en geweten mijn werk doe. En… natuurlijk met plezier!”

Blik op de toekomst

Op de vraag naar toekomstige ontwikkelingen op het gebied van onder andere vitaliteit bij Moore MKW, benadrukt Judith het belang van leiderschap en het concreter invullen van thema’s als inclusiviteit en duurzaamheid: “Met de recente fusie en de vijf kernwaarden – teamwork, plezier, balans, persoonlijke ontwikkeling en professionaliteit – streeft onze organisatie naar goed werkgeverschap en meetbare cultuurveranderingen.

Wij hebben de gewenste cultuur voor Moore MKW gezamenlijk bepaald en nu moeten we hier verder invulling aan gaan geven, er ook echt naar gaan leven. Dat vraagt wat van de gehele organisatie.”

Impact

Tot slot onderstreept Judith de sociale impact van Moore MKW, op zowel het gebied van werknemersgeluk als op maatschappelijk niveau. “Dat kan ik zelfs doortrekken naar mezelf: door goede arbeidsvoorwaarden kan ik persoonlijk in mijn sociale onderneming Jula investeren.

Onder de Jula-vlag maak ik samen met mijn dochtertje handgemaakte sieraden die wij verkopen, maar ook doneren aan Stichting Jarige Job. Ik ben dankbaar dat we het bij Moore MKW zo goed hebben en hiervoor deze ruimte is ontstaan”, besluit ze.

Werken bij Moore MKW

Heb je interesse gekregen in Moore MKW als werkgever? Leuk! Judiths advies: “Ervaar de organisatie. Ga gesprekken aan met onze recruiters of medewerkers om een gevoel te krijgen bij de cultuur en mogelijkheden. Als je getriggerd bent en je hebt de juiste opleidingsachtergrond: gewoon doen.

Bij Moore MKW is er alle ruimte om jezelf te zijn. Volg je gevoel!”

Jouw interesse gewekt?

Heeft het verhaal van Judith jouw interesse gewekt voor het werken bij Moore MKW? Bekijk snel onze vacatures en zie of er een geschikte vacature voor jou tussen zit.

Bekijk vacatures

Neem contact op

Contact

Judith Damveld
Judith Damveld

Senior manager marketing, communicatie en recruitment

+31 (0)5 38 50 49 63

Deel dit artikel